Duidelijke financiële rapportages voor meer inzicht in uw bedrijf

Aan het eind van het jaar is het niet enkel tijd om terug te kijken op de successen die u met uw bedrijf heeft geboekt, maar is het ook tijd om serieus te kijken naar de financiële situatie van uw onderneming. In een rapportage wordt de financiële balans van het afgelopen jaar opgemaakt, welke omzet heeft het bedrijf gedraaid, welke kosten zijn er gemaakt? Na het maken van dit document heeft u een compleet overzicht en natuurlijk helpt DebCred u bij het maken hiervan.

Waarom een rapportage?

In een rapportage aan het einde van het jaar zijn de jaarstukken te vinden. Onder de jaarstukken vallen bijvoorbeeld de balans van het bedrijf, het overzicht van het verlies/de winst en de jaarrekening. Eigenlijk is het in het kort gezegd de stand van zaken van uw bedrijf op 31 december.
Dit overzicht kan bijvoorbeeld door ZZP’ers gebruikt worden om in te dienen bij een aanvraag voor een hypotheek, of andere bankzaken. Ook zijn de rapportages noodzakelijk bij het invullen van de vennootschapsbelasting of inkomstenbelasting. Daarnaast geven deze documenten u een stukje bewustwording en inzicht in uw bedrijf en zijn zo voor u als eigenaar van het bedrijf zeer waardevol.

Meedenken over de financiële situatie van uw bedrijf

Wanneer we uw rapportage opmaken, kan het zijn dat er bepaalde zaken zijn die opvallen. Wanneer u bijvoorbeeld nog veel facturen open heeft staan bij debiteuren aan het eind van het jaar, kunnen wij u tips geven hoe u deze facturen toch betaald kunt krijgen, of waar u in het vervolg op kunt letten bij het versturen van facturen.
Ook kunnen we kijken naar de financiële gezondheid van uw bedrijf: heeft u genoeg reserve opgebouwd om tegenvallers op te vangen? Heeft u de ruimte om bijvoorbeeld een laptop te vervangen wanneer die onverhoopt kapot gaat? Of wanneer er tijdelijk minder opdrachten binnenkomen?
Wanneer wij zorgen voor de rapportages van uw bedrijf letten wij dus niet enkel op de balans en de cijfers, maar denken wij ook echt met u mee. Wij zijn er om het beste uit uw bedrijf te halen.

Waarom DebCred?

Wellicht heeft u nog nooit een rapportage gemaakt, heeft u geen idee hoe u moet beginnen, of heeft u er gewoonweg geen tijd voor of zin in. Wij van DebCred zijn er dan graag voor u. Wij nemen u al het werk uit handen en zorgen ervoor dat u een duidelijk overzicht krijgt van uw financiën in het afgelopen jaar.
Wanneer u contact met ons opneemt, maken we een afspraak voor een vrijblijvend gesprek en bespreken we wat we voor u kunnen betekenen.

Inkomstenbelasting over 2020

Startersaftrek € 2.123,-. Oudedagsreservering verhoogd naar € 9.218,- of 9,44%. Versoepeling urencriterium: voor de periode van 1 maart 2020 tot 1 oktober 2020 mag u  er vanuit gaan dat u ten minste 24 uur per week aan uw onderneming heeft besteed.

Belastingplan 2020 VpB

Tarief VpB eerste schijf naar 16,5% voor belastbaar bedrag tot € 200.000,-. Hebt u een eenmalige uitkering van € 4.000 gekregen op grond van de Beleidsregel TOGS? Of een TVL? Deze tegemoetkomingen zijn onbelast.

Jouw stukken goed geregeld?

4 + 6 =

DebCred

Ooststeeg 98
6708 AX
Wageningen

06 30 44 76 99
info@debcred.nl

KVK 517 360 39

× Hoe kan ik je helpen?